Remote Support
Remote support houdt in dat Need Support uw servers dagelijks / wekelijks / maandelijks op afstand beheert en controleert op calamiteiten. Hierbij kunt u denken aan controle van verschillende essentiële onderdelen die op uw server geïnstalleerd zijn. Deze verschillende onderdelen worden in het contract benoemd en kunnen uiteraard naar uw wensen worden aangepast.
Op het moment dat Need Support een probleem constateert, wordt gekeken of dit probleem remote opgelost kan worden. Kan dit niet dan wordt u van dit probleem op de hoogte gesteld en kan er eventueel een afspraak op locatie worden gemaakt (valt niet onder remote support contract).
Indien u met Need Support een overeenkomst aangaat voor remote support, dan dienen de servers vooraf door Need Support gecontroleerd en "gezond" bevonden te zijn.
Bij Remote support kunt u een overeenkomst met Need Support sluiten dat zij in overleg met u dagelijks/wekelijks/maandelijks de volgende zaken controleren:
* Backup logfiles (ArcServe/BackupExec/NT-backup/...)
* Schijfruimte
* System, security en application event logs
* Antivirus update files
* Test restore (wekelijks/maandelijks)
* Hardwarestatus
* Server performance monitoring
* Status firewall(s) (bsd/winroute/iptables/?)
* Status router(s)
* Overige voor u kritieke punten (zoals vooraf besproken)